Login  NL/ENG

HarmonieOrkest Brussel
The orchestra

Harmonieorkest Brussel is a brand new wind orchestra in the centre of Brussels. We are hoping to connect people who live, work or study within the Brussels community and share a passion for music. During Summer we will focus on some lighter music, to play outdoors at some small festivals and events. In Winter we will be preparing an indoor event of our own where we will focus on the more classical HaFaBra-works. For the future other types of music will definitely be explored. We are looking for a good balance between a high musical level and inclusion for all musicians, even for those who haven’t played in a while.

Rehearsals

Rehearsals take place every Tuesday evening from 20:00 till 22:00 at the Protestant Church of Brussels, Nieuwe Graanmarkt 8, 1000 Brussels.

If you would like to get to know us, you can join us for a rehearsal without any obligation. We only ask you to fill in the registration form so we can prepare your score. We will confirm as soon as possible.

>> See on Google Maps >> Join us!

The Director: Kristof Degryse

De muziek laten spreken, daar is het Kristof allemaal om te doen. Na de voltooiing van de muziekacademie te Roeselare, behaalde Kristof zijn master in de muziek op trombone in de klassen van Michel Tilkin en Jörgen van Rijen. Zijn orkestdirectie volgde hij onder leiding van Dirk Brossé en Fabrice Bollon.

Kristof kan steunen op een carrière als trombonist bij o.a. Brussels Philharmonic, het Limburgs Symfonieorkest en Il Novecento. Bij het Nationaal Orkest van België was hij enkele jaren als ad interim solo-trombonist aan de slag.

Als dirigent is Kristof fier op de jarenlange samenwerking bij De Koninklijke harmonie Sint-Hubertus Elewijt en de Koninklijke Fanfare De Eendracht Kampenhout. Hij genoot vooral van de meerdere grote projecten die hij met hen kon voltooien, en is fier op de schitterende resultaten die hij met hen kon behalen op muzikale tornooien. Na jaren van intense samenwerking bij deze verenigingen ging Kristof in de klas van Ivan Meylemans en Jan Van Der Roost zich verder verdiepen in instrumentatie en orkestratie, en tegelijk zijn repertoirekennis uitbreiden.

Kristof wenst de HaFaBra zo positief mogelijk in het daglicht te zetten, en wil daarbij vooral inzetten op vernieuwende cross-over projecten. Net zoals wij is Kristof er van overtuigd dat een harmonieorkest een fantastische manier is om mensen in Brussel dichter bij mekaar kan brengen. Samen met ons wenst hij op zoek te gaan naar een fijne groepssfeer en een degelijk muzikaal niveau.

The faces behind the orchestra

Bert

Nele

Sara