Login  NL/ENG

HarmonieOrkest Brussel
Het orkest

HarmonieOrkest Brussel is in 2020 opgestart met de bedoeling om Brusselse muzikanten samen te laten musiceren. Vandaag bestaat het orkest uit een groep van 45 muzikanten die wekelijks in het centrum van Brussel repeteert. Tijdens de zomer richten wij ons op wat lichtere werken, om enkele leuke openluchtconcertjes in Brussel te verzorgen. Voor de meer winterse binnenconcerten richten wij ons momenteel op de klassieke HaFaBra-werken, maar sluiten andere muziekvormen in de toekomst niet uit. Wij zoeken de perfecte balans tussen een goed muzikaal niveau en inclusiviteit voor alle muzikanten, ook voor diegenen die even niet gespeeld hebben.

Repetities

Het orkest repeteert op dinsdagavond van 20u tot 22:00 in de Protestantse Kerk, Nieuwe Graanmarkt 8, 1000 Brussel.

Iedereen kan vrijblijvend op een repetitie met ons komen kennis maken! We vragen alleen om zich in te schrijven zodat we partituren kunnen voorbereiden. We bevestigen nadien zo spoedig mogelijk.

>> Zie op Google Maps >> Inschrijven!

De Dirigent: Kristof Degryse

De muziek laten spreken, daar is het Kristof allemaal om te doen. Na de voltooiing van de muziekacademie te Roeselare, behaalde Kristof zijn master in de muziek op trombone in de klassen van Michel Tilkin en Jörgen van Rijen. Zijn orkestdirectie volgde hij onder leiding van Dirk Brossé en Fabrice Bollon.

Kristof kan steunen op een carrière als trombonist bij o.a. Brussels Philharmonic, het Limburgs Symfonieorkest en Il Novecento. Bij het Nationaal Orkest van België was hij enkele jaren als ad interim solo-trombonist aan de slag.

Als dirigent is Kristof fier op de jarenlange samenwerking bij De Koninklijke harmonie Sint-Hubertus Elewijt en de Koninklijke Fanfare De Eendracht Kampenhout. Hij genoot vooral van de meerdere grote projecten die hij met hen kon voltooien, en is fier op de schitterende resultaten die hij met hen kon behalen op muzikale tornooien. Na jaren van intense samenwerking bij deze verenigingen ging Kristof in de klas van Ivan Meylemans en Jan Van Der Roost zich verder verdiepen in instrumentatie en orkestratie, en tegelijk zijn repertoirekennis uitbreiden.

Kristof wenst de HaFaBra zo positief mogelijk in het daglicht te zetten, en wil daarbij vooral inzetten op vernieuwende cross-over projecten. Net zoals wij is Kristof er van overtuigd dat een harmonieorkest een fantastische manier is om mensen in Brussel dichter bij mekaar kan brengen. Samen met ons wenst hij op zoek te gaan naar een fijne groepssfeer en een degelijk muzikaal niveau.

De gezichten achter het orkest

Bert

Nele

Sara